Vanuit La Ciotat is het niet zo ver varen tot aan "Ile d'Embiez". Er was niet zoveel wind dus startten we onze motor om er te geraken. Dat ging ook heel vlot door de rustige zee. We hebben nog even getwijfeld aan een nachtje in haven van Bandol maar dat kost ons ongeveer 60€ en tijdens deze hittegolf is het daar waarschijnlijk nog warmer dan in een baai dus dat houden we voor een andere keer deze zomer. Het eiland Embiez kan je ook bereiken met een overzetboot. Het is niet zo groot, er zijn enkele restaurantjes, een grote haven, hotel, een supermarktje en je kan er een wandeling rond het eiland maken van ongeveer zes kilometer. Dat staat voor morgen op het programma. Vandaag werd er wat gesnorkeld. Er was niet zoveel te zien onder water buiten een donkerbruine/zwarte vis met gele stippen die zich in het begin verstopte maar dan toch even zich liet zien. Na de barbecue met zicht op zee kregen we nog een prachtige zonsondergang als afsluiter.































Geen opmerkingen:
Een reactie posten