De Por Qué No doet het goed. Dat is de korte samenvatting van het bezoek van de expert die vandaag langs geweest is. We moeten uiteraard nog zijn verslag afwachten maar de diktemeting van het ijzer was beter dan verwacht en het woord "cousteau" is regelmatig gevallen. De opmerkingen waren wel dat het schip vrij moeilijk is om mee te manoeuvreren aan het onderwaterschip te zien. Dit wisten we al langer. De elektriciteits verdeelkast mag afgesloten worden. De elektricien aan boord vindt dit overdreven, zoals het hoort voor een echte elektricien. We zijn benieuwd om het officiële verslag te ontvangen. De hoofdreden voor deze expertise was om van verzekering te kunnen veranderen. Maar het is uiteraard ook zeer interessant voor ons om een objectieve mening te horen van een kenner. Voordat we de Por Qué No terug in het water zetten dienen er alleszins geen "dringende" werken te gebeuren. Gelukkig. We verven verder. Morgen beginnen we aan de anti-fouling.
Onze buur is terug te water gelaten, zonder afscheid te nemen.
De anodes liggen klaar...
De Por Qué No werd gekeurd, vanbinnen en vanbuiten. Deze man is niet goedkoop. Gelukkig zouden we op 2 jaar tijd de kost voor deze expertise kunnen terug winnen doordat we een goedkopere verzekering kunnen nemen.
De bodem van de Por Qué No is minstens 5 mm dik, op een paar uitzonderingen na. De romp is rond de 4mm. Het minimum is 3 mm. Hij is met glans geslaagd dus!
Onze poes is ondertussen op haar gemak, hoog en droog in haar nieuwe mandje.
Opeens is er veel lawaai. Dat vindt ze NIET leuk!