21 januari 2013

Waterpomp op pensioen na 300.000km

Bloed, zweet, maar gelukkig geen tranen heeft het gekost om een nieuwe waterpomp in onze auto te steken. Toch alleszins voor de mecanicien. Wat een relatief eenvoudige klus zou kunnen zijn was het bij onze auto zeker en vast niet. Het gemis aan een rustig plaatsje om aan de auto te werken maakte het nog net wat uitdagender. 
Maar gelukkig is de huismecanicien wel wat gewoon en met behulp van het internet, MB-forum en veel geduld is het uiteindelijk toch gelukt om de nieuwe waterpomp onder de motorkap te krijgen. Hopelijk is dit de oorzaak voor het waterlek! De waterpomp verdiende alleszins een pensioen nadat ze de auto meer dan 300.000 km heeft ten dienste gestaan.
Het grootste moeilijkheid aan het vervangen van de pomp was dat de motorkap vrij vol zit met motor waardoor er weinig plaats over blijft om stukken te demonteren en te monteren. Gelukkig heeft de huismecanicien veel geduld en relatief kleine handen. 
Morgen doe ik al een uitvoerige test met een ritje naar Valras-Plage. Ik ben benieuwd...