22 juni 2026

Frioul - La Ciotat.

We hebben al ergere maandagochtenden gehad. Na een rustig ontbijt gooiden we ons bijbootje in het water om naar een nabij gelegen baai te varen zodat de matroos kon gaan snorkelen. Heel veel was er niet te zien. De zee is ondertussen aangenaam warm, heerlijk.











Rond 11u zetten we koers richting La Ciotat. De kapitein had rond 17u een belangrijk gesprek gepland waarvoor hij zeker goed internet moest hebben. Om 16u waren we al op onze bestemming. Het zeilen ging te traag naar onze goesting dus werd de motor gestart voor het tochtje.










Maandag, onze poes aan het "werken" op de bureau.







Mooi op tijd, en goed internet voor de "conf call".






21 juni 2026

Omdat het kan...

En we zijn weer ribbedebie. Deze keer zitten we terug op zee. Ze voorspellen een week hittegolf en rustige zee, dat kunnen we best doorbrengen op onze zeilboot. Zo'n rustige zee hebben we niet vaak gehad toen we nog een motorboot hadden, en met een zeilboot ga je dan niet goed vooruit. Maar we hebben nog altijd liever een te rustig weer, dan teveel wind. Rond 11u verlieten we Fos richting Frioul. Daar waren we niet alleen. Een zondag, vaderdag en fête de la musique, dat trekt veel volk vanuit vooral Marseille, naar Frioul.





















's Avonds, eens de zon bijna onder is, is het de grote uittocht van de dagtoeristen. Alleen de boten die er overnachten blijven dan nog over. Ondertussen horen wij daar ook bij, best wel leuk.