De Por Qué No gaat naar de werf. Bij een kanaalboot wordt er aangeraden om het onderwaterschip om de vijftal jaar opnieuw te verven. Het is ondertussen meer dan vijf jaar geleden dat we de boot geschilderd hebben. Er is dus werk aan de winkel.
We hebben besloten om de boot in Port Camargue uit het water te halen, op ongeveer anderhalve dag varen van Beaucaire met een stukje over zee.
We verlaten de haven van Beaucaire voor ongeveer 2 weken.
Deze boot staat te koop. De boot langs de buitenkant is verre van aantrekkelijk. De binnenkant is al veel beter: http://www.leboncoin.fr/nautisme/515895936.htm?ca=13_s
We willen het met onze boot nooit zover laten komen. Op naar de werf dus...
Even rustig bellen tijdens het aanmeren aan de sluis. Er zijn tijden geweest dat er toch veel meer stress was bij dit soort activiteiten.
Kapitein poes
Ahoi kapitein!
In de sluis...
De haven van Bellegarde en St-Gilles laten we achter ons.
Na een dagje varen komen we aan in Aïgues-Mortes. Hier zullen we tot woensdagmiddag blijven liggen. Ze geven woensdag immers het minste wind, ideaal om de zee over te steken. Onze boot zou woensdag om 15u30 uit het water gehaald worden. De bruggen naar zee toe gaan open om 12u en 12u30. Goede timing.
Er was ook een expert geregeld om een expertiseverslag te komen maken op donderdag. We kregen vandaag te horen dat die niet zal kunnen komen wegens ziekte. Hij is opgenomen in het ziekenhuis. We hebben dus last minute gezocht naar een andere expert. Gelukkig hebben we deze ook gevonden.
We gingen vandaag al even met onze kleine boot kijken hoe we morgen moeten varen. Eens op zee aangekomen keerden we na een hoge golf doorweekt terug naar onze boot.
Deze brug zal zich morgen hopelijk voor ons rond 12u openen.
Een bootwerf in Le Grau du Roi...
De tweede draaiende brug was wel heel laag. Maar niet te laag voor ons kleine bootje.
Ons schip zal er binnen een week weer wat anders uitzien.