De Franse administratie...we schrijven er vaker over dan dat het ons lief is. Maar de flaters blijven zich opstapelen, en ons lontje begint heel kort te worden. De matroos probeert al meer dan een jaar opnieuw toegang te krijgen tot haar professionele account van de belastingsdienst. Het paswoord kennen we niet meer dus willen we een nieuw paswoord aanvraag. Hiervoor moeten we het antwoord geven op wat de "surnom" is van de matroos, de bijnaam. We hebben alles wat geprobeerd: Mormel, misbaksel, papegaai, Appelsientje, Bibi, ... niets werkt. Maar er is geen plan C zo lijkt het. Dus we contacteren de helpdesk met ons probleem. Ze sturen ons een antwoord op de geheime vraag. Vreemd... En een beetje later stuurden ze ons een emailadres want ze hadden gezien dat het niet het mailadres van de matroos was. We zeiden dat dit misschien het emailadres was van de vroegere boekhouder. Ze raadden ons toch aan om in te loggen, eventueel het paswoord te wijzigen en dan het emailadres te wijzigen voor de account van de matroos. Het lukte allemaal maar dan bleek dat we toegang hadden tot de volledige account van de vroegere boekhouder, met meer dan 190 dossiers. Dat kan niet de bedoeling zijn. We hebben dan toch maar de boekhouder gebeld om hen te informeren dat we hun paswoord hadden aangepast. Die vielen bijna van hun stoel dat dit had kunnen gebeuren en wilden heel graag de naam van de belastingmedewerker die al die info had doorgegeven. Het was duidelijk dat hij een grote flater begaan had maar we willen toch liever de info niet doorgeven want de man zou er serieuze problemen mee kunnen krijgen en hij probeerde wel te helpen. De boekhouder belde wat later toch nog even terug met de vraag naar het antwoord op de geheime vraag zodat ze hun paswoord weer konden wijzigen. Er is nog heel veel werk op de belastingsdienst in Frankrijk. Maar het is heel duidelijk dat het geen job zou zijn voor ons. We hebben er niet voldoende geduld voor. We hebben de belastingsmedewerker alvast een bijnaam gegeven: "Guust Flater". We hebben ondertussen toegang gekregen tot het account, met een ander emailadres. Dat hadden ze ons toch wel even kunnen vertellen, veel makkelijker dan de account van de boekhouder hacken.
En dan proberen we nog een bouwaanvraag in orde te krijgen. Een hele uitdaging maar de volhouder wint zeggen ze dus wij proberen vol te houden.
Ook de bestelling van "fioul" (rode diesel) voor onze verwarming is een heel proces en uitdaging. De firma reageerde meer dan 48u niet na onze bestelling en betaling van meer dan 500€. Ze waren onbereikbaar. Maar er is eindelijk wat leven in gekomen en morgenochtend zouden ze komen leveren.
Voeg er nog wat problemen met huurders aan toe en we hebben echt wel zin in een vakantie.
Onze reis krijgt gelukkig wat vorm. We starten onze trip in Altea, maken vervolgens misschien een tussenstop nabij Murcia (of blijven wat langer in Altea) en gaan dan naar de Costa del Sol met een weekje nabij Torrox en een weekje nabij Mijas. Erna plannen we misschien nog een stop want 1450 km in één keer naar huis rijden lijkt ons toch wat te lang. Eens we vrijdag ons appartement gepoetst hebben en de nieuwe huurders hebben binnen gelaten kunnen we vertrekken. Zaterdagochtend begint de vakantie!
Goeie reis ! A en W 😘
BeantwoordenVerwijderen