Ik krijg regelmatig de vraag van vrienden, familie en kennissen naar wat ik juist doe voor werk. Vanalles, moeilijk om in één zin uit te leggen. Hierbij doe ik een poging. In de hoofdzaak werk ik voor een verhuurfirma van vakantiewoningen. Voor deze firma werk ik als zelfstandige en zoek ik nieuwe huizen om te verhuren. Dit meestal op basis van contacten die zij me doorgeven of door prospectie (zelf zoeken van contacten). Ik maak dan een afspraak met de huiseigenaar, bezoek het huis, leg uit hoe het agentschap werkt en doe een prijsvoorstel. Als ze akkoord gaan met dit prijsvoorstel dan maak ik een contract op, neem foto's in het huis, teken een plan van het huis en stuur dit alles naar de verhuurfirma. Vaak gebeurt dit in 2 afspraken. De verhuurfirma zet het huis dan op verschillende websites en volgt de boekingen, betalingen enzo op. Zolang dit huis via deze verhuurfirma verhuurd wordt blijf ik de contactpersoon. De lijst met huizen waarvoor ik de contactpersoon ben wordt natuurlijk alsmaar langer met de jaren dat ik voor dit agentschap werk. Om u een idee te geven, deze maand heb ik er een 25-tal afspraken op zitten met in totaal meer dan 3000 kilometer. Gelukkig is onze auto een "kilometervreter" en is dit geen gemiddelde maand. Meestal zit ik eerder aan de helft qua aantal kilometers. Ik ben de contactpersoon voor verschillende departementen. In de hoofdzaak Gard en Bouches-du-Rhône, waar Beaucaire centraal in ligt, maar ik doe ook soms afspraken in de Ardeche en Hérault. Geen idee hoeveel huizen ik ondertussen al bezocht heb maar ik schat rond de 300 huizen. Ziezo, tijd om een vakantie te plannen! :-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten