21 april 2014

Koppakking van een motor vervangen deel 2

De koppakking ("joint de culasse") van een motor vervangen vraagt veel tijd. Het begon met een motor uiteen vijzen om dan de "culasse" te laten nakijken op mogelijke scheurtjes. De "culasse" van de motor was gelukkig in orde. Deze werd dan vervolgens gevlakt en kan dan weer gemonteerd worden. Ook dit vraagt dan weer enkele dagen werk. Puzzelen voor volwassenen en vooral voor liefhebbers. Mijn kapitein, technicien, schrijnwerker, lasser, ... blijkt nu ook een mecanicien te zijn. De motor draait weer en kan hopelijk nog vele kilometers erbij doen. De teller staat momenteel op 383.000 kilometer.
 Alles werd grondig gekuist. De motoronderdelen werden proper, m'n kapitein werd wat donkerder.
 De "culasse". Hij ziet er als nieuw uit. Hij werd dan ook gevlakt, gereviseerd en getest op mogelijke scheurtjes.

 Dé nieuwe "joint de culasse". Hopelijk was dit de oorzaak van het waterlek zodat al dit werk niet voor niets was.




 Wat extra mankracht kwam goed van pas.
 Gelukkig was er 's avonds wat tijd voor ontspanning met ons bezoek. Hun verblijf in het zonnige Zuiden zit er alweer op.

 Denk hierbij een zacht draaiende motor en een grote "smile" op het gezicht van de kapitein en zijn matroos.

Het voorlopig laatste avondmaal samen. Morgen staat er weer heel wat werk op onze planning. Maar gelukkig terug met onze grijze Maus. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten