29 oktober 2013

Een anode meer of minder...

De werken gaan voort. Ondertussen zijn de aluminium anodes op onze boot bevestigd. De nieuwe anodes kunnen erop en eraf gevezen worden. Handig voor in de toekomst. De werf waar we vijf jaar geleden uit het water stonden had zink anodes op onze boot bevestigd (voor op zout water) maar op zoet water moet je eigenlijk aluminium anodes plaatsen.  Er bestaan ook magnesium anodes, bedoeld voor brak water of als je op zoet en zout vaart.  
Ondertussen kan de kapitein zelf lassen en kunnen we zelf de anodes op onze boot bevestigen. Hierna werd er weer geverfd. Het zal nog niet de laatste keer zijn.
 De lasser, kapitein, verver en pk!
 De oude anodes.
 We hebben sinds enkele dagen een nieuwe buur. Onze buurjongen is vrij indrukwekkend en kleurrijk. Het is een boot van de "Société Nationale de Sauvetage en Mer". Een reddingsboot dus. Er werd al stevig gewerkt door de reddingswerkers. Al hebben we de indruk dat we van al de boten rond ons het vaakst aan het werk zijn. We hebben misschien ook wel één van de oudste boten.


 Ons achterdek, wat minder gezellig dan gewoonlijk. In de boot werd er vandaag "schoon schip" gehouden. Morgen komt immers de expert langs en willen we toch een klein beetje een goede indruk nalaten.
 Dit is mijn uitzicht terwijl ik achter mijn computer zit om wat dringende administratie te doen. Het is eens wat anders.

In de verte zien we toch nog een klein beetje de prachtige kleuren van de zonsondergang. Jammer dat er een gebouw in de weg staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten