29 maart 2026

Op zondag naar Saint-Raphael & Saint-Maxime

 Op zondag spraken we met onze vrienden af in Saint-Raphael, na een rustig ontbijt op de camping. Het was er gezellig druk, mede door de markt op zondagochtend.

 








Voor de lunch reden we naar Sainte-Maxime. We vonden er een leuke pizzeria in het hart van het stadje. Vervolgens kuierden we nog even rond in Sainte-Maxime alvorens we afscheid namen. Het weekend zat erop voor onze vrienden. Wij blijven nog enkele dagen langer.









28 maart 2026

Dagje In Fréjus & Saint-Aygulf.

Dit weekend kregen we bezoek van onze lieve vrienden. Ze hadden iets te vieren, dertig jaar huwelijk, en wij mochten mee vieren. In onze regio was er veel wind dus we waren allemaal heel blij dat het hier aan de kust rustig en zonnig was. We gingen lunchen in Fréjus, wandelen en dineren in Saint-Aygulf. 


"Kwik en Flupke" noemen hun vrouwtjes hen. Ze hebben altijd heel veel te vertellen.














27 maart 2026

Bagnols-en-Fôret, veel natuurschoon.

We zijn nog eens "en vadrouille". De kapitein heeft nog een klant nabij St-Tropez die een paar keer per jaar vraagt om de televisies in zijn vakantiehuis na te kijken of aanpassingen door te voeren. Soms is dat een ritje van 5 uur in totaal heen en terug. En soms breien we er een tripje aan, zoals nu. We staan op een camping nabij Roquebrune-sur-Argens, Moulin des Iscles. We hebben er zelfs een mooi uitzicht op de rivier. En ook onze buren hebben hun poezen bij. Ze zijn echter niet zo sociaal dus Billie heeft nog geen vriendjes gemaakt.







Eens de klus geklaard was reden we naar Bagnols-en-Fôret. Onze eerste wandeling ging langs de Grotte de Muéron en Gorges du Blavet. Een aanrader!






Vervolgens reden we naar de andere kant van het stadje, op zoek naar de "Cascade de Gourbachin". Verrassend!


De regio van het Esterelmassief is heel mooi, mede door de oranjerode rotsen en de vergezichten op de kust.

24 maart 2026

Varen in de golf van Fos.

We gooiden nog eens de touwen los om alles wat we geleerd hebben het voorbije weekend nog eens uit te proberen. We zagen in de verte ook het Russisch schip dat momenteel in de golf van Fos ligt.





We zitten sinds gisteren terug op ons bootje. Dat wil ook zeggen, terug op wandelafstand van de beste sushi...